پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118468
تعديل نيرو از يک ميليون به ??? هزار نفر در آموزش و پرورش/ بازنشستگي پيش از موعد ?? هزار نفر
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1654

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش در گردهمايي مشترک مديران کل استان‌هاي کشور و شوراي معاونان اين وزارتخانه، مهم‌ترين سياست را تربيت مدير براي آينده آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: جوان گرايي، تربيت نيرو و استفاده از توانمندي خانم‌ها در اولويت برنامه‌ها قرار دارد.

 

وي تقويت نماز در ادارات و مدارس را منوط به حضور فعال مسئولان و مديران عنوان و تصريح کرد: صرفه جويي منابع انساني منجر به کيفيت بخشي در سيستم آموزشي کشور مي‌شود.

 

وي تعديل پرسنل وزارت آموزش و پرورش از يک ميليون به 800 هزار را مهم‌ترين عامل رشد و ايجاد انگيزه در ساير کارکنان دانست و اضافه کرد: با عملي شدن سياست تعديل نيرو، حقوق معلمان 25 درصد رشد مي‌کند.

 

فاني از بازنشسته شدن پيش از موعد 30 هزار نيرو خبر داد و تأکيد کرد: با اجراي برنامه افزايش ساعات کار معلمان از 24 ساعت به 30 ساعت و افزايش حقوق آنها به تناسب اين افزايش ساعت، از نيروهاي انساني کاسته و حقوق نيز افزايش مي‌يابد.

 

وي بار ديگر بر استفاده از ظرفيت خالي مدارس غير انتفاعي تأکيد کرد و بيان داشت: خريد خدمات آموزشي مي‌تواند بار مدارس دولتي را کاهش دهد و به زودي صندوق توسعه ملي وام‌هايي را در اختيار مؤسسان مدارس غيردولتي براي توسعه و تجهيز قرار خواهد داد.

 

فاني تجميع فعاليت‌هاي رفاهي فرهنگيان را يادآور شد و تصريح کرد: با بهره‌گيري از امکانات بخش خصوصي درمانگاه‌ها، فروشگاه‌ها و خانه‌هاي معلم، توانمندتر از گذشته در خدمت معلمان خواهيم بود.

 

وي از ثبت نام 86 درصد دانش‌آموزان کشور خبر داد و افزود: در ثبت‌نام دانش‌آموزان دقت کنيد تا مردم دچار زحمت نشوند.

 

وزير آموزش و پرورش المپيادهاي مدارس را طرحي موفق و موجب نشاط آوري در دانش‌آموزان بيان کرد و ابراز داشت: کتاب‌هاي هشتم و چهارم باز تأليف شده و توصيه مي‌شود استفاده از بسته‌هاي آموزشي در مدارس نهادينه شود.

 

وي گفت: در ادبيات تعليم و تربيت دنيا، توجه به فرهنگ از شاخص‌هاي اصلي است و در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي، انتقال فرهنگ از مهمترين کارکرد‌هاي اين وزارتخانه است که ما نيز سعي بر اين داريم که در سال تحصيلي جديد به اهميت موضوع فرهنگ در مدارس به صورت جدي بپردازيم.

 

وي ادامه داد: آموزش و پرورش موظف است توجه به فرهنگ و حفظ رسالت ايراني اسلامي را در قالب برنامه‎هاي مختلف در موضوعات درسي، فعاليت‌هاي رسمي و غيررسمي و فعاليت‌هاي برنامه‌اي و فوق برنامه‌اي بگنجاند.

 

وزير آموزش و پرورش در خصوص برگزاري اردو عشاير گفت: آموختن براي زيستن و آموختن براي با ديگران زيستن نيز از عمده وظايف اصلي اين وزارتخانه است که بايد در برگزاري اردو‌هاي دانش‌آموزي اين جهت‌گيري مد نظر قرار گيرد.

 

فاني با تأکيد بر اينکه عشاير نمايش وحدت و يکپارچگي ملت ايران هستند، گفت: اين مردم غيور با حضور هميشگي خود با اقليت‌ها قومي و ديني مختلف همواره از مرز‌هاي جمهوري اسلامي محافظت مي‌کنند و پشتوانه‌اي براي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شوند.

 

وي برگزاري اين اردوي عشايري را شکل‌گيري وحدت و همدلي اقليت‌ها قومي و مذهبي دانست و عنوان کرد: آن چيزي که در اين اردو شاهد آن هستيم اين است که عشاير غيور ايران به عنوان يک پيکره و ملت واحد از فرهنگ‌ها و رسوم‌هاي مختلف با همدلي کنار هم تعامل خواهند داشت و به ملت ايران افتخار خواهند کرد. 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html